Energimassage


Energimassage kommer ursprungligen från Japan och bygger på att kroppens energiflöden cirkulerar längs kroppsmeridianer och akupunkturpunkter. När dessa punkter stimuleras frigörs blockerad energi och kroppsfunktionerna stimuleras och stärks. Genom detta får kroppen bättre balans och håller sig friskare. Kunden sitter bekvämt framåtlutad  i en speciell stol med kläderna på.

Studier har visat att energimassage har god effekt mot muskelstelhet och utbrändhet. Detta har medfört att många företag, för att motverka långtidssjukskrivningar, har satsat på denna metod i sina friskvårdsprogram.


När jag ger energimassage masserar jag igenom rygg, nacke, axlar , huvud, armar och händer med tryck och skakningar efter ett väl utprovat schema. Jag följer kroppens egna meridianer och akupunkturpunkter.


 Efter massagen får du en stunds healing och sedan avslutar jag med att stryka bort dina sista eventuella spänningar mycket mjukt med mina händer. Detta upplevs väldigt skönt och avslappnande. Efter massagen känner man sig pigg, avstressad och energisk och får ökad livs och arbetsglädje.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0