Vem är jag?


Redan som barn var jag intresserad av det okända. 

 Jag hade bara en känsla, en inre visshet att jag inte var ensam.
 Brukade prata med min "låtsas kompis" och med henne var jag trygg. Jag visste inte då att det var min guide.

Som 11-åring såg jag min döda moster stå vid min säng. Hon var så tydlig att jag inte kunde förstå att hon faktiskt var död.
Naturligtvis vågade jag inte berätta det för någon, jag visste ju att ingen skulle tro mig och som vanligt skulle de säga att det var min vilda fantasi som" spökade."

Mitt liv har inte varit enkelt, har fått lära mig den hårda vägen med många sorger, fast livet har också gett mig stor glädje. Den största glädjen är mina tre barn och mina två solstrålar till barnbarn.

Genom en svår livskris kom jag in på den andliga vägen och fast det varit mycket svårt ibland så har det varit värt det. Det är dessa svåra erfarenheter som gjort mig till den människa jag är idag.
Tack vare mina erfarenheter har jag idag den kunskap som krävs för att kunna hjälpa andra människor som befinner sig i sorg eller andra livskriser.
Det ger mig stor glädje och djup tacksamhet att kunna dela med mig av det livet lärt mig.



Lite om vad jag arbetat med.

J
ag har alltid arbetat med människor, största delen inom psykiatrin.

I mitten på 90 talet arbetade jag som familjepedagog inom socialtjänsten.
Detta arbete krävde stort engagemang och var stundtals väldigt krävande, men det gav mig oerhört nyttiga erfarenheter.

1999 Gick jag på Axelssons gymnastiska institut i Stockholm och utbildade mig till Energimassör.
 
Efter utbildningen startade jag eget företag med massage och healing, samtidigt började min mediala utveckling ta fart.


Min Andliga utveckling.

Healing gåvan har jag burit med mig hela livet fast jag blev inte medveten om den förän i vuxen ålder.
Tog mitt healingcertifikat på ICSSH Ramsbergsgården  2001.
Det kändes nödvändigt att ha certifikat eftersom jag arbetar med healing på heltid och det ger patienterna en trygghet att jag vet vad jag gör.


Dessa lärare ha jag haft i min mediumutbildning

Terry Eavens, Creative Experiences

Arthur Findlay`s College  Stansted UK

Colin Fry       ICSSH Ramsbersgården

Hadyn Clark   ICSSH Ramsberggården

Iris Hall

Jane Huges    ICSSH (International College of Spiritual Science and Healing) Ramsbergsgården


Jag kommer inte sluta att utbilda mig för man blir aldrig fulllärd!

Vad gör jag idag?

Idag arbetar jag med massage,  healing samt som medium.
Jag håller även kurser i dessa ämnen samt meditationscirklar.

Hur når du mig?

0278 - 19888
070 - 5179888
Det går även bra att maila mig:
[email protected]


Mona Pedersen
Bollnäs

Kommentarer
Postat av: Gun Johansson

Hej på Mona! vad kostar en rådgivning? MVH Gun

2009-01-20 @ 09:15:24
Postat av: Lisa, Bollnäs

Jag vill tacka så hemskt mycket för sist! Du hjälpte mig mer än du kan ana. Redan nu känns allt så mycket lättare, jag vet att mamma är med mig varje dag. Och det är tack vare du som jag vet det, du gav mig sådana bevis att varje hår stod upp på min kropp! Jag inte hur jag någonsin ska kunna tacka dig Mona, du måste vara en ängel!

Mvh/Lisa H

2009-04-16 @ 19:48:55
Postat av: Malin

Ett stort tack för en fantastisk stund! Jag känner ett lugn jag inte haft på länge. Du får mina varmaste rekommendationer. Vi kommer garanterat ses igen :) Mvh Malin

2009-04-24 @ 21:09:54
Postat av: Jeanette

Hej Mona! Jag vill tacka dig för helgens kurs! Så otroligt givande! Tusen tack... Tänk om du visste vad du hjälper till förändring hos människor runt dig och hur dom i sin tur upptäcker nya sidor hos sig själv, hos andra och upptäcker nya förmågor hos sig själva.. Det blir rundgång.. Deras medmänniskor i sin tur bemöts på ett nytt sätt så sker en förändring hos dom och det går bara vidare o vidare.. Det känner jag är underbart att få vara en del av! Stor Kram Jeanette

2009-11-09 @ 15:39:24
URL: http://http://carpediemjeanette.blogg.se
Postat av: Pedersen

Hej Jeanette!



Tack för din kommentar!

Det glädjer mig att du upplevde din kurs givande.

det är också en sådan glädje när jag ser hur ni utvecklas under dessa 2 dagar, det bara lyser om Er :)

Du "har" det Jeanette! och nu ska du bara fortsätta din bana som är given för dig.



Håll koll rubriken Kurser!!!!

Kram Mona



2009-11-15 @ 19:24:54
URL: http://metrobloggen.se/pedersen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0