Smärta

!

Jag funderar över varför sjukvården alltid är så pigg på att vi ska ta smärtstillande piller.
Visst det kan vara bra vid tandvärk eller liknande åkommor där man vet varför man har värken.

Men tex. min systerdotters flicka 13år fick otrolig huvudvärk igår, ( hon hade haft huvudvärk hela helgen) men igår tilltog den, så när hon var hos sin farmor fick hon plötslig frossa, hon blev liksom långsam i talet och sluddrade lite.
Farmor ringde genast efter mamman som då åkte im med henne till HC där blev hon undersökt benet släpade lite hon var lite svag i reflexen mm.

Hon blev tillslut hemskickad efter dok. haft samtal med andra läkare. Åk hem och avvakta! Blir hon sämre så får ni väl åka till Gävle då. Ge alvedon!!!!

Hon blev sämre så dom åkte till aktuten i Bollnäs jag åkte dit med. Kände dom behövde ett stöd.
Ja vad dok. sa .. du får citodon+ alvedon så får vi se hur det verkar på dig.
Han bedömde att hennes reflexer var ganska ok nu.

Men sa jag, alla dom andra  reaktioner hon haft några tim tidigare då?


Jag var rädd, tänkte om hon ev haft ngn blödning i huvudet med tanke på allt som hänt.
Tabletterna hjälpte inte så hon fick sedan morfin ja då släppte värken och hon fick åka hem.

Min tanke är han visste ju inte orsaken till värken, ska man inte ta redan på det först? smärtan är borta men vad var orsaken??

Tänker på den lilla 8 åringen som dog!! Avvakta vad vad rådet var till dom stackars föräldrarna.

Ja det här väcker många tankar ........

Vad känner ni för allt som sker i sjukvåden? Har ni tillliten till den idag?


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Det var så sköt att du följde med!!!!



Många kramar Jeanette



<3<3

2009-11-17 @ 14:23:32
URL: http://carpediemjeanette.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Skönt! Ska det väll ändå stå :) Haha



Kram Jeanette

2009-11-17 @ 20:27:27
URL: http://carpediemjeanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0